Siskolle

Sinä päivänä, kun sinä synnyit,
elämässäni tapahtui onnellinen käänne.
Sain siskon.

Otin sinut sydämeeni, pikkusisko,
leikkikaveriksi ja parhaimmaksi ystäväksi.
Enkä voi kieltää, kannan sinua yhä siellä.
Tahtoisin olla kilpi, suoja ja puolustus.
Tahtoisin varjella sinua,
säästää sinut elämältä, olet minulle niin rakas.

Ei ole toista Johannaa.
Sinun ehtymätön mielikuvituksesi ja luovuutesi,
huumorintajusi ja naurusi,
syvä viisautesi ja kevyt ja luottavainen asenteesi,
eivät ole kopioitavissa.

Sinun sydämesi on ainutlaatuinen ja arvokas.
Sinä olet aarre.
Säteilet kauniimmin kuin aamuauringon ensimmäiset säteet,
sinun sydämesi loistaa kasvoistasi,
varjele sitä, pysy lähellä Häntä, joka on onnesi lähde.

Minä olen yrittänyt sinua opettaa,
muistatko mummolan liitutaulun? Ei ihan putkeen mennyt.
Enemmän sain tuhoa aikaan, enemmän sinä minua opetit.
Ja minä opin sinulta yhä. Ainakin avarakatseisuutta,
hyväksyvää rakkautta ja luottavaista uskoa.

Minulle olet silti aina pikkusisko,
se, joka on kaikkein rakkain ja josta eniten huolehdin.
Pyydän anteeksi, jos se on rasite,
luulen, että sitä en voi muuttaa, olenhan isosiskosi.
Jotain silti muuttaisin jos voisin.
Ottaisin takaisin kaikki sanat,
joilla sinua olen lyönyt ja myös ne oikeat iskut.
Kunpa voisin!

Tänään, kun taas yksi vuosi on takana ja uusi edessä,
tahdon onnitella sinua ja toivottaa elämääsi
hyvän Jumalan runsasta siunausta ja hyviä lahjoja.
Hän itse johtakoon sinun kulkuasi, ohjatkoon elämäsi suuntaa.
Hän, joka saa viljan kasvamaan ja taivaan antamaan sadetta,
hän kasvattakoon sinua tästä lähdin,
niin kuin tähänkin saakka.

Sinä olet kasvanut pituudessa ohitseni jo ajat sitten,
mutta sisimmässäsi yhä jatkat kasvua ohitse,
ja minä pelkään menettäväni sinut,
sinun lipuvan liian kauas, tavoittamattomiin.
Sinä päivänä, jos niin joskus käy, muistathan silloin,
sinä olet aina luonani, sydämessäni ja rukouksissani.
Rakas, rakas, rakas pikkusiskoni!

 

 

2 kommenttia artikkeliin ”Siskolle

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s